Biblioteket

Skolbibliotekarie:

Tel: 0960-157 05 Sandbacka eller 0960-157 82 Kommunbiblioteket

e-mail: sandbackasbibliotek@arvidsjaur.se

Bibliotektet är bemannat torsdag förmiddagar

• I biblioteket kan du studera, låna böcker och tidskrifter, läsa dagstidningar och arbeta vid datorn. Du kan själv låna böcker med hjälp av ditt lånekort eller din datorinloggning och din personliga pinkod.
  • I bibliotekskatalogen kan du söka, reservera och låna om böcker.
  • På kommunbibliotekets hemsida hittar du mer information och kan även söka i kommunbibliotekets katalog.
  • Sandbackaskolans egna databaser når du som tidigare via Start – Sandbacka – Biblioteket.
  • Du vet väl om att du kan ladda hem E-böcker och E-ljudböcker som du kan läsa på skärmen eller lyssna på.
  • Har du ett funktionshinder kontakta skolbiblioteket för att få hjälp med anpassad litteratur.