Samhällsvetenskapsprogrammet (SA)

Samhällsvetenskapsprogrammet

Om programmet

Samhällsvetenskapliga programmet erbjuder en bred utbildning, där du utvecklar verktyg för att förstå dig själv, samhället och vår omvärld.

Utbildningen är ett steg på din väg till att bli psykolog, advokat, socionom, journalist, sjuksköterska, polis eller en mängd andra yrken.

I årskurs tre har du möjlighet att, utifrån ditt intresse, driva ett projekt som kan innefatta studieresa eller internationellt utbyte.

Välkomna till samhällsprogrammet – här är dörrarna öppna!

På skolan finns möjlighet till följande inriktningar (beroende på antal sökande):

Samhällsvetenskap – fördjupning i samhällskunskap, historia och religion.

Beteendevetenskap – fördjupning i sociologi, kommunikation och psykologi.

Vad blir du sen?

Samhällsvetenskapsprogrammet är främst utformat för vidare studier på högskolenivå. Efter utbildningen har studenten därför en bred behörighet för fortsatta studier. Utbildningen inom programmet kan, efter vidareutbildning, leda till en mängd olika yrken, exempelvis lärare, jurist, banktjänsteman och försäljare.

Kontakt:

Tommy Lindström
Tel 076 – 800 23 68

Studie- och yrkesvägledare Fredrik Nilsson
Tel 0960 -156 94

E-post: sandbacka@arvidsjaur.se

Nyttiga dokument

Här hittar du information och dokument om ledighetsansökan, läsårsplan och scheman för olika klasser, lärare osv.

Vårt bibliotek

Du vet väl om att du kan ladda hem E-böcker och E-ljudböcker som du kan läsa på skärmen eller lyssna på.
Skolbiblioteket är öppet varje dag mellan 8.00-16.00.

Veckans lunchmeny

Skollunchen kan vara dagens höjdpunkt! Vi lagar ca 250 portioner/dag till våra elever.

Upplev Arvidsjaur

I Arvidsjaur finns det alltid något att göra. Vi har ett rikt kulturliv, här finns skidbackar, skoterleder, motionsspår, gym, klubbar och föreningar.