Elevhälsan

Vi arbetar främst hälsofrämjande och förebyggande

Elevhälsan

Skolans elever ska ha tillgång till elevhälsa med medicinska, psykologiska, psykosociala och specialpedagogiska insatser. Elevhälsan ska främst arbeta hälsofrämjande och förebyggande och även stödja elevernas utveckling mot utbildningens mål.

Denna personalgrupp är kopplad till kommunens elevhälsa med heltids- eller deltidstjänst på Sandbackaskolan. Vidare information, klicka här!

Sehlstedt, Jessica – skolsköterska – tel: 157 00, 070-368 89 03 (finns på Sandbackaskolan tisdagar och fredagar). Nås säkrast tisdagar och fredagar, eller via kontakt på mail: jessica.sehlstedt@arvidsjaur.se

Anna Lindbäck – skolkurator – 073 – 800 02 11 (finns på Sandbackaskolan tisdagar och fredagar). Nås även via mail: anna.lindback@arvidsjaur.se

Marklund, Camilla – specialpedagog – tel: 070-398 32 52

Information

Skolläkarkontakt tas genom skolsköterskorna. Kontakt med psykolog tas genom rektorerna.

Postadress:
Elevhälsan,