Skolmaten – veckans lunch

Skollunchen kan vara dagens höjdpunkt!

Veckans lunch

Gemensam grundmatsedel

Styr vilka huvudkomponenter och hur ofta de ska förekomma på en 4 veckorsperiod. Ex; fisk ska serveras minst 4 ggr, färsrätter minst 4ggr, magert kött/fågel minst 3ggr och blod/lever minst 2ggr. Korv begränsas till högst 2ggr. Detta för att få en bra balans på maten och öka näringstätheten enligt gällande rekommendationer.

Specialkost
Beviljas utifrån medicinska, religiösa och/eller etiska skäl. Den som är i behov av specialkost gör en anmälan till respektive kök. Anmälan skall förnyas inför varje nytt läsår. Specialkost serveras inte om läkarintyg inte finns.

Nötter, inklusive mandel, jordnötter och sesamfrön förekommer inte.

Vegetarisk kost
Vi serverar en så kallad laktovegetarisk kost, där man äter vegetariskt samt mjölkprodukter och ägg.

Olika dieter
Så kallade “Modedieter” rekommenderas inte då effekterna på hälsan för närvarande är alltför dåligt kända.

Nyttiga dokument

Här hittar du information och dokument om ledighetsansökan, läsårsplan och scheman för olika klasser, lärare osv.

Vårt bibliotek

Du vet väl om att du kan ladda hem E-böcker och E-ljudböcker som du kan läsa på skärmen eller lyssna på.
Skolbiblioteket är öppet varje dag mellan 8.00-16.00.

Veckans lunchmeny

Skollunchen kan vara dagens höjdpunkt! Vi lagar ca 250 portioner/dag till våra elever.

Upplev Arvidsjaur

I Arvidsjaur finns det alltid något att göra. Vi har ett rikt kulturliv, här finns skidbackar, skoterleder, motionsspår, gym, klubbar och föreningar.